Moodings.com i international satsning

Affiliate netværket Daisycon lukker stor affiliate aftale med Moodings.com i ambitiøs international satsning på ni europæiske markeder.

Moodings.com i international satsning. Foto: PR.
Moodings.com i international satsning. Foto: PR.

At etablere sig og have succes på det danske onlinemarked er én ting – at ekspandere til Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien Frankrig, Østrig, Schweiz, og Polen på samme tid er en helt anden og meget mere kompleks sag.

LÆS OGSÅ: Bolia med rekordhøj omsætning og overskud i 2020/2021

Ikke desto mindre er det ønsket for interiørforhandlerne Moodings.com, som vil udvide succesen fra Danmark. Centralt i bestræbelserne er en ny samarbejdspartner i form af affiliate netværket og marketingpecialisterne Daisycon, som skal hjælpe med at gøre Moodings danske designunivers populært på de store og krævende udenlandske markeder.

Moodings.com i international satsning. Foto: PR.
Moodings.com i international satsning. Foto: PR.

Typisk laver skandinaviske marketingvirksomheder kampagner målrettet to eller tre markeder ad gangen. Derfor er det ret unikt for Skandinavien, at Daisycon skal hjælpe Moodings med at ramme hele ni europæiske markeder på én gang.

– Vi vil være synonym med nordisk design. Derfor har vi ansat 13 marketingmedarbejdere, der skal spille sammen med Daisycon, så vi kan få det bedst tænkelige afsæt og kapre nye markedsandele og se resultater med det samme, forklarer CMO i Moodings, Daniel Selde og uddyber deres valg af Daisycon som samarbejdspartner:

– Daisycon har en stor viden om de enkelte markeder, hvilket er nødvendigt, hvis man vil slå igennem. Det kræver et godt netværk på tværs af markeder, og den globalitet kan Daisycon bidrage med i vores udvidelse til Europa.

CMO i Moodings, Daniel Selde. Foto: PR.
CMO i Moodings, Daniel Selde. Foto: PR.

For at Moodings kan rykke og opnå samme succes og kendskabsgrad som i Danmark, skal der omfattende kampagner til.

– Normalt oplever vi, at virksomheder der ekspanderer til andre markeder, gør det forsigtigt og i det små først. Men Moodings har modet til at skyde med alle kanoner og gå all in fra starten, og det er spændende for os at komme med på rejsen og hjælpe dem med indsigt og strategi, så de kan ramme de mange markeder, forklarer Thomas Bak Jensen fra Daisycon.

No cure no pay

Daisycon arbejder med performancebaseret markedsføring, hvor annoncøren udelukkende betaler per salg leveret til annoncørens webshop. Daisycons opgave er at hjælpe med de trafikskabende aktiviteter i de enkelte markeder gennem et stort netværk af medier såsom influencers, content sites og sammenligningssider. Alt sammen på en ren performance aftale.

Thomas Bak Jensen fra Daisycon. Foto: PR.
Thomas Bak Jensen fra Daisycon. Foto: PR.

– En af de største udfordringer, når man vil ekspandere til nye markeder, er at afklare hvilket mediemix man som annoncør skal gøre brug af, da forskellene fra marked til marked kan være store. Med Daisycons lokale tilstedeværelse i mange europæiske markeder kan de rådgive os om hvordan vi skal gå til hvert enkelte marked og få det mest optimale ud af vores markedsføring, forklarer Daniel Selde.

LÆS OGSÅ: Møbelproducent i Vinderup forud for sin tid

– Daisycons vigtigste opgave bliver dog at skabe trafik til vores sites og øge vores kendskabsgrad på de enkelte markeder. Vi er ambitiøse og har store mål og derfor er det vigtigt, at vores partnere er på bølgelængde. Hos Daisycon ved vi præcis, hvad vi betaler for og hvad vi kan forvente at få ud af samarbejdet, tilføjer han.