Hansgrohe kåret som den bedste leverandør i den tyske VVS-branche

En førsteplads i den samlede vurdering samt otte førstepladser ud af i alt 11 kategorier – dette flotte resultat opnåede Hansgrohe Group i en undersøgelse af VVS-leverandørernes præstationer foretaget af det tyske fagmagasin ”markt intern”.

Hansgrohe kåret som den bedste leverandør i den tyske VVS-branche. Foto: PR.
Hansgrohe kåret som den bedste leverandør i den tyske VVS-branche. Foto: PR.

Med otte topplaceringer ud af 11 mulige kan man roligt konstatere, at de tyske VVS-installatører er glade for at arbejde sammen med Hansgrohe.

LÆS OGSÅ: Fem badeværelser med Axor-amaturer fra Hansgrohe

LÆS OGSÅ: Hansgrohe udvider FinishPlus-sortiment med flere farver

LÆS OGSÅ: Hansgrohe køber Easy Sanitary Solutions

LÆS OGSÅ: Aquno Select M81 fra Hansgrohe med skånsom stråle til grøntsager

De otte førstepladser fordeler sig på kategorierne: Produktkvalitet, sortimentspolitik, salgssupport, omsætningshastighed, leverings-/reklamationsbehandling, hjælpsomhed under pandemien, støtte fra leverandøren og støtte i projektsager.

De tyske installatører er med andre ord særligt tilfredse med produkterne fra hansgrohe og AXOR samt firmaets support både før og efter køb.

– Vi er meget glade for førstepladsen og den tillid, vores kunder på denne måde har vist os. Vi fokuserer på at være en god partner for håndværkerne, og vi kan se, at det lykkes, siger Frank Wiehmeier, direktør for det tyske selskab, Hansgrohe Deutschland Vertriebs GmbH.

Samme strategi i Danmark

Den flotte placering i undersøgelsen kommer ikke bag på Thomas Leth, administrerende direktør for Hansgrohe i Norden.

– Lige som vores tyske kolleger fokuserer vi på at give vores danske kunder den bedste service. De ved, at de kan regne med os og vores hjælp – både når det handler om at vælge de rigtige produkter, at installere dem korrekt og i tilfælde af reklamationer efterfølgende. Den tyske undersøgelse viser, at god service er vejen frem, så selv om den er ikke er lavet blandt danske kunder, er vi da blevet bekræftet i vores strategi om et overordentligt højt serviceniveau – selvfølgelig i kombination med vores innovative kvalitetsprodukter og kraftigt fokus på bæredygtighed, siger Thomas Leth.

Den omtalte undersøgelse er udgivet i udgave 06/21 af ”markt intern”.