Aubo Academy slår dørene op til nye kursuslokaler

Hos Aubo Production har der altid været stor fokus på uddannelse, og nu åbner de dørene til Aubo Academy. De gamle kontorlokaler er blevet omdannet til et nyt kursuscenter.

Hos Aubo Production uddanner de hvert år både salgspersonale til butikkerne, montører tilknyttet de enkelte butikker samt medarbejdere på hovedkontoret. For at imødekomme de mange kursister og skabe de bedste rammer for uddannelserne, har Aubo netop slået dørene op til deres helt nye kursuscenter, Aubo Academy. Med ny indretning og alle nødvendige tekniske faciliteter står Aubo klar til at modtage fremtidens lærevillige kursister, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Når der hvert år afholdes så mange forskelligartede kurser på hovedkontoret i det vestjyske, er det ekstra vigtigt at lokalerne bare spiller, forklarer kædekonsulent, Tom Hagelskjær.

– Vi har altid holdt rigtig mange kurser, både for butikspersonale, montører og internt personale her fra hovedkontoret. Det kan for eksempel være kurser i produktkendskab, salgskurser, indretningskurser og tegnekurser i vores designprogram, hvor de f.eks. lærer at lave virtual reality, så kunden kan se sit nye drømmekøkken, -bad eller -garderobe med VR-briller. Og de nye kursuslokaler giver absolut et bedre læringsmiljø, fordi de nu udelukkende er indrettet til, at det skal være uddannelseslokaler, udtaler han i pressemeddelelsen.

På årsbasis har Aubo mere end 300 kursister fra både Danmark, Norge og Sverige, og det er ikke kun ny viden, kursisterne tager med sig fra det vestjyske akademi, fremgår det af meddelelsen.

– Vi vil gerne have alle medarbejdere hertil på uddannelse, så de kan se fabrikken og få en tilknytning til huset. Det giver et rigtig godt sammenhold. Når man træder ind i Aubo-familien, som ansat eller forhandler, så ligger der et grundigt uddannelsesforløb, man skal igennem. Det giver nemlig de nye medarbejdere det samme mind-set og stor viden omkring vores værdier, så kunderne får den samme gode Aubo-oplevelse, ligegyldigt hvor de møder os, lyder det fra Tom Hagelskjær.

– Hos AUBO tror vi på, at det i høj grad er de mennesker kunderne møder, som kan gøre forskellen, og derfor er det vigtigt, at de er uddannet super godt i at forstå kundens ønsker og behov, så de kan opfylde den drøm, kunden har om sit nye køkken, bad eller garderobe.

Med åbningen af Aubo Academy med alle de faciliteter, der hører moderne kursuslokaler til, håber Aubo på, at kunne tilbyde endnu flere og bedre kursusforløb i fremtiden.