Allergivenlige hotelværelser på Scandic

Gæster, der booker allergivenlige hotelværelser på Scandic, kan forvente trægulv i værelserne og allergivenlige og parfumefrie produkter på badeværelserne.

Allergivenlige hotelværelser på Scandic
Gæster, der booker allergivenlige hotelværelser, kan forvente trægulv i værelserne, at der ikke placeres dyr på samme etage samt allergivenlige og parfumefrie produkter på badeværelserne. Foto: PR.

Mere end 150 millioner mennesker i Europa lider ifølge en pressemeddelelse fra Scandic af en form for allergi, og flere og flere efterspørger allergivenlige alternativer på hoteller. Scandics tilgængelighedsstandard blev lanceret i 2005, og siden har den fået stor opmærksomhed rundt om i verden. Nu opdateres den fra 135 til 159 punkter, hvoraf en af de nye kategorier indebærer klare retningslinjer for at møde allergikernes behov, når de bor på hotel.

– Vi ser, at flere gæster efterspørger øget fokus på tilgængelighed. Blandt andet kan vi se, hvor vel modtaget vores ”Morgenmad for alle-koncept” er blevet modtaget. Målet er nu, at alle vores hoteller skal kunne tilbyde mindst to allergivenlige værelser inden for et år, udtaler Magnus Berglund, tilgængelighedsdirektør i Scandic, i meddelelsen.

I løbet af foråret udgiver Scandic også en opdateret version af den tidligere prisbelønnede e-learning i tilgængelighed. E-learningen blev oprindeligt designet til Scandics 18.000 medarbejdere, men ligger nu tilgængelig på Scandics hjemmeside for alle, der ønsker at lære mere om, hvordan man tilbyder højkvalitetsservice til mennesker med funktionsvariationer.

– Vi arbejder konstant på at finde løsninger, der gør vores hoteller mere tilgængelige. Selvom vi tidligere har været i stand til at tilbyde vores gæster allergivenlige værelser, er vi meget stolte af, at dette nu er en del af vores tilgængelighedsstandard, siger Magnus Berglund.

Tilgængelighed i Scandic

Siden 2003 har Scandic fokuseret på at gøre alle hoteller tilgængelige for gæster uanset deres behov. Scandic er i dag den eneste hotelkæde i verden, som beskriver, hvordan hvert hotel er tilgængelighedstilpasset.

Scandic er også eneste hotelkæde, som har udviklet en tilgængelighedsstandard. Den består i dag af 159 point, hvoraf 105 er obligatoriske for alle hoteller, og for nybyggede Scandic-hoteller gælder alle 159 point.